Ontwikkelingen
Jan de Klusjesman gaat samen werken met onderaannemers door middel van een app. Onderaannemers kunnen onderling bieden op klussen, hierbij gaat het erom wie de klus tegen de laagste prijs wil uitvoeren. Door samen te werken met onderaannemers kan het complete plaatje aan u worden aangeboden. U krijgt zo voor de laagste prijs de complete klus afgerond. Er is niet alleen een prijsvoordeel te behalen, maar ook de efficiency zal omhoog gaan. De verschillende werkzaamheden kunnen op elkaar aangepast kunnen worden, zodat klus snel geklaard is.
De onderaannemers zullen een account moeten aanmaken waarbij zij een aantal gegevens moeten invullen. Op deze manier worden de onderaannemers gecontroleerd zodat de kwaliteit van de klussen kan worden gewaarborgd.
De app zal niet alleen toegankelijk zijn voor onderaannemers, maar ook voor u als klant. Wanneer u een klus laat uitvoeren door Jan de Klusjesman, zal u inloggegevens krijgen om toegang te krijgen tot de app. Uw account is gekoppeld aan de klus die u laat uitvoeren. U kunt door middel van de app zien wanneer welke werkzaamheden gepland staan, welke onderaannemers deel uitmaken van de klus en andere belangrijke informatie. Door middel van een agenda in de app kunt u aangeven wanneer het voor u het beste uit komt om werkzaamheden te laten uitvoeren. De klussen zullen alleen ingepland worden op het moment dat het u uitkomt.
De app zal zorgen voor samenwerking met onderaannemers en daardoor voor prijs- en efficiency voordelen zorgen. Ook zal de app een stukje extra service aan u bieden.
Trends, ontwikkelingen en innovaties
Jan de Klusjesman speelt in op de trends door de ontwikkeling van de app. Een trend is de continue digitalisering, de app sluit hier bij aan. Een andere trend is dat alles snel en goed geregeld moet worden. Doordat alle systemen binnen Jan de Klusjesman in verbinding met elkaar staan, kan ook hieraan voldaan worden. De gegevens en informatie kunnen door de samenhang van systemen snel verwerkt worden.
Een andere trend is duurzaamheid, dit wordt steeds belangrijker en er zijn steeds meer mensen die dit een belangrijk onderdeel vinden. Om op deze trend in te spelen zal materiaal gebruikt worden dat gerecycled. Er wordt bij de inkoop van materialen gebruikt naar de schade die zij op het milieu hebben en naar de schade die de productie van de materialen op het milieu hebben. Er wordt gekeken naar materialen die zo min mogelijk schade op het milieu hebben. Tegelijkertijd blijft de kwaliteit en de prijs van de materialen belangrijk.
De app die onderaannemers aan de klussen koppelt is een innovatief idee. Ook zal Jan de Klusjesman in de toekomst de optie bieden om de klus vooraf in 3D te bekijken via de app/website.
E-Business
E-Business omvat zowel het kopen en verkopen van producten en diensten als de serviceverlening naar klanten. E-Business omvat meer activiteiten dan e-commerce. Jan de Klusjesman gebruikt zijn website voor E-Business. De website en de app zijn aan elkaar gekoppeld, zo kunn
en de klanten inloggen op de website om bij hun persoonlijke pagina te komen. Hier kunnen ze onder andere de vorderen van hun klus zien en de planning in de agenda. Daarnaast kunnen de klanten via de website contact opnemen en eventuele klachten melden
Big data
Er wordt van big data gesproken wanneer er gewerkt wordt met datasets die te groot zijn om met reguliere databasemanagementsystemen onderhouden te worden. Big data spelen een steeds grotere rol, ook bij Jan de Klusjesman is dit het geval. Doordat Jan de Klusjesman gebruik maakt van big data kan de data die ontvangen wordt snel worden opgeslagen en weer terug gevonden worden. Daarnaast kunnen grote en complexe datasets makkelijk onderzocht worden.
De term marketing intelligence beschrijft alle handelingen en informatie die betrekking hebben op het data-gestuurde onderdeel van moderne marketing. Hieronder is het marketing intelligence proces afgebeeld. Het proces bestaat uit vier fases en vertaald klant-, markt- en bedrijfsinformatie naar marketing- en verkoopactiviteiten. De klanten hebben een account voor de app. Wanneer Jan de Klusjesman een klus heeft afgeleverd ontvangen de klanten op hun mailadres een enquête omtrent de klantentevredenheid. Door de ervaringen van klanten kan de app en samenwerking met onderaannemers nog beter geoptimaliseerd worden.
Marketing intelligence

Maak jouw eigen website met JouwWeb