Projectplan
De veranderende samenleving, vooral op het digitale vlak, heeft ons laten brainstormen over ‘het klussenbedrijf van de toekomst’. Om mee te gaan met de digitale ontwikkeling in deze tijd, heeft Jan de Klusjesman een nieuwe app ontworpen.
De projectopdracht
De app gaat de klanten en onderaannemers bij elkaar brengen met ons als tussenpersoon. De drie aspecten waarop de app gebaseerd is zijn: prijs, efficiency en klanttevredenheid. Doordat de onderaannemers bieden op de klussen wordt de laagste prijs gewaarborgd. Daarnaast zal de samenwerking van onderaannemers ervoor zorgen dat de werkzaamheden beter op elkaar aansluiten en kan er efficiënt gewerkt worden. Als laatst zal de app zorgen voor een hoge klanttevredenheid, we werken namelijk vanuit de klant. De klant geeft bijvoorbeeld aan wanneer de werkzaamheden het beste uitkomen, vervolgens gaan wij opzoeken naar een onderaannemer die op dat moment beschikbaar is. Daarnaast zou de lage prijs en het efficiënte werken natuurlijk ook zorgen voor tevreden klanten. Ons doel is dat minstens 90% van de klanten tevreden zijn, een tevreden klant geeft ons een cijfer van een 8 of hoger.
De reikwijdte van het project
In de app worden de biedingen van de onderaannemers gedaan en daarnaast zullen de agenda’s van de klant en onderaannemers worden vergeleken. De definitieve offerte wordt opgesteld door een van onze werknemers. Jan de klusjesman zal het contact onderhouden met de klant en de onderaannemer.
Betrokken partijen en eindresultaat
De betrokken partijen bij de app zijn: de onderaannemers, de klanten en Jan de Klusjesman. Het uiteindelijke resultaat is de opgeleverde klus, goedgekeurd door de kwaliteitsmedewerkers van Jan de Klusjesman.
Begrote kosten
Het ontwerp van de app laat Jan de Klusjesman uitvoeren door een externe partij. De definitieve app zal media 2017 worden opgeleverd. In de tussentijd houden wij het personeel op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen door middel van mails. De ontwerpkosten zijn begroot op 50.000 euro. Het personeel dat gaat werken met de app krijgen trainingen over het gebruik van de app. Deze trainingskosten inclusief de personeelskosten zijn begroot op 4.500 euro. De app zou moeten blijven ontwikkelen en daarnaast moeten eventuele kinderziektes uit de app worden gehaald, de ontwikkelingskosten voor 2017 zijn begroot op 7.000 euro. Alles bij elkaar op geteld zal de kostenpost voor 2017 worden begroot op 61.500 euro.
Kwaliteit
Het belangrijkst is dat de app optimaal functioneert en goed beveiligd is. Door het blijven ontwikkelen, beheren en onderhouden van de app, zal de kwaliteit van de app worden gewaarborgd.
De kwaliteit van het eindresultaat, de opgeleverde klus, zal natuurlijk ook gewaarborgd moeten worden. Dit doen we op twee manieren. Allereerst worden de onderaannemers grondig onderzocht bij het registeren voor de app. Er wordt onderzocht of de onderaannemers betrouwbaar zijn en de juiste kwaliteit leveren, als dit niet het geval is zal hun de toegang voor een account worden geweigerd. Daarnaast vindt er ten alle tijden voordat de klus wordt oplevert een kwaliteitscontrole plaats door een van onze kwaliteitsmedewerkers.
Bevoegdheden en randvoorwaarden
Registreren voor de app is kosteloos, wel kan een account worden geweigerd of verwijderd. Zoals hierboven al aangegeven krijgen niet alle onderaannemers een account. Daarnaast kan een account van een onderaannemer ook worden verwijderd, dit gebeurd bijvoorbeeld als een onderaannemer geen goede kwaliteit levert of niet goed is omgegaan met klantgegevens.
Een klantenaccount kan worden verwijderd bij bijvoorbeeld ongepast gedrag. Daarnaast wordt bij grote klussen de kredietwaardigheid van de klant onderzocht en kan op basis hiervan de klus worden geweigerd.
De accounts van de klanten, onderaannemers en onze werknemers zijn verschillend. Hiermee vermeiden we de verspreiding van privégegevens. De onderaannemers kunnen alleen de noodzakelijke gegevens over de klus zien en hier vervolgens op bieden. De klant kan zijn klus beschrijven en de agenda invullen, de klant heeft geen oog op de biedingen die onderaannemers doen. Alleen een beperkt aantal bevoegde personeelsleden hebben een account waarmee ze een overzicht van alle gegevens kunnen zien. Deze personeelsleden stellen de offertes op en zorgen dat de klus in goeie banen verloopt.
Alle ingebouwde beveiligingen, beperkte inzicht in gegevens en de mogelijkheid tot het verwijderen of weigeren van een account dienen voor het beperken van de risico’s voor alle partijen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb