Toekomstperspectief

Mogelijke toekomstscenario's

1e scenario
Het app van Jan de Klusjesman blijkt niet zo aantrekkelijk te zijn als gedacht. Er zijn weinig klanten die het gebruik van de app gemakkelijk vinden. Zij houden het liever bij persoonlijk contact. Ook zoeken de klanten liever zelf naar aannemers voor de verschillende taken. Klanten willen niet dat Jan de Klusjesman de volledige klus aanneemt en delen uitbesteedt, zij willen Jan de Klusjesman alleen aannemen voor de klussen die Jan de Klusjesman zelf kan uitvoeren.
Doordat het gebruik van de app en de onderaannemers niet werkt, zal Jan de Klusjesman hier vanaf moeten stappen. De app zal blijven bestaan, maar er zullen aanpassingen in worden gemaakt. De app zal een minder belangrijke rol gaan spelen, en zal alleen gebruikt worden om de klant op de hoogte te houden. De andere zaken die geregeld werden via de app, zullen geregeld worden door het voeren van persoonlijke gesprekken met de klant.
De app zal niet langer meer beschikbaar zijn voor onderaannemers, omdat de klant hier geen behoefte aan heeft. Jan de Klusjesman zal daarom alleen nog klussen aannemen die het personeel volledig zelf kan uitvoeren.

2e scenario
In de tweede scenario gaat de samenwerking met onderaannemers niet zoals verwacht. De onderaannemers komen niet alle afspraken na en bij de kwaliteitscontroles blijken vaak dingen niet te kloppen. Dit kost Jan de Klusjesman veel geld en tijd om de klus alsnog goed af te leveren, de winstgevendheid daalt hierdoor enorm.
Het belangrijkste is dat de klussen alsnog goed worden afgeleverd, zodat de klanttevredenheid niet daalt. De kwaliteit van de klus moet daarom goed gecontroleerd blijven worden. Daarnaast moeten er strenge maatregelen worden getroffen als de onderaannemer de afspraken niet nakomt. De afspraken en maatregelen moeten worden meegenomen in het contract. Een maatregel zou kunnen zijn dat de onderaannemer aansprakelijk is voor de extra gemaakte kosten.

3e scenario
Het laatste scenario is dat het concept van Jan de klusjesman heel goed aanslaat. Veel mensen maken gebruik van de app en de samenwerking met de onderaannemers gaat uitstekend. De naambekendheid van Jan de klusjesman stijgt en er komen steeds meer klussen binnen.  Door de toenemende populariteit kan Jan de klusjesman zijn werkgebied steeds verder uitbreiden. Veel onderaannemers willen meewerken aan het concept, hierdoor gaan de onderaannemers tegen elkaar opbieden en kan de laagste prijs gegarandeerd worden voor de klant. Jan de klusjesman is dan ook de goedkoopste van alle concurrenten in zijn werkgebied. De afgeleverde klussen hebben een hoge kwaliteit, hierdoor worden de kwaliteitsmedewerkers van Jan de klusjesman steeds overbodiger en worden er alleen nog op basis van een steekproeven kwaliteitscontroles uitgevoerd.

Balance scorecard toekomst